Translate

fredag 27 oktober 2017

Akuten

En natt till med en hemsk smärta i benet, jag har aldrig varit med om något liknande och fattar inte vad det är. Det varken syns eller känns någonting utanpå benet. Imorse ringde jag Sjukvårdsupplysningen efter att ha googlat utan att förstå någonting. Hon tyckte att jag skulle åka in till akuten och nej, inte vårdcentralen. Jag gör ju som dom säger till mig med lite inre motstånd. Jag stoppar i mig smärtstillande och inatt tog jag till och med av Haralds starkare saker. Harald körde mig in och hem igen för att ta hand om tvättstugan och fick sedan köra in igen och hämta mig. Det hittades ingenting och när jag kom dit tyckte dom det var synd att jag inte bara gått till vårdcentralen!!! Nu ska jag stoppa i mig smärtstillande, två olika sorter och avvakta helgen. Jag reagerade själv på att jag hade för mig väldigt högt blodtryck, men de avfärdade det med att jag var smärtpåverkad.



När jag kom hem slocknade jag en kort stund i soffan och hade tappat mitt vattenglas i soffan! Jösses som det är. Ikväll skulle jag varit borta på en träff med gamla arbetskamrater men, tro det eller ej, jag lämnade återbud. Jag vet faktiskt inte om det någonsin har hänt. Nu ska jag ta det riktigt lugnt hela helgen. Det är en höstcrop på Paper Issues så jag ska roa mig med det.


Det blev köpepizza ikväll, Harald åkte och köpte och jag valde som vanligt, Fyra ostar.

Jag har tittat i mors och fars gamla fotoalbum, det finns inte många foto från min barndom, nästan inga alls faktiskt. De är inte heller av något särskilt bra kvalitet, mor och far ägde aldrig någon kamera så det är nog min moster och morbror som tagit fotona.


Min storasyster Anita och jag framför huset vi bodde i på landet.


Detta är lite kul tycker jag, vi står med en av vår mormors systrar, Hilma hette hon, jag tror iallafall att det är hon. Jag tror också att det är på gården där vi bodde, fin bakgrund. Jag gillar min uppsyn och tror att Anita höll mig på plats med ett rejält tag om axlarna. Det har hon gjort sedan dess haha!!!


4 kommentarer:

  1. Det låter ju inte bra..kanske en nerv som kommit i kläm..röntga dom dig..roligt att inte vara riktigt välkommen varken på vårdcentralen eller akuten :( Och blodtrycket stiger vid smärta... Ja säger då det om våra "gamla kroppar" Var nu rädd om dig och lyssna på kroppen!!! kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, kanske det ändå är en nerv, lutar åt det just nu, men har ingen aning om hur det ska kännas. Hoppas du bättrar på dig! Kram

      Radera
  2. Fy vad trist att du har så ont och att du inte får nån hjälp!!! Duktiga du som stannade hemma!!! Du finns extra mycket i mina tankar och böner♥️ Kram

    SvaraRadera