Translate

onsdag 25 oktober 2017

Höstväder och Vänträff

Igår ringde Haralds läkare, alltså han som har varit sjuk. Riktigt avklarat var det inte, hans järnvärde har sjunkit ytterligare av en oklar anledning så han ska fortsätta kolla det och han har en infektion i kroppen (det visste vi). Men, det känns ändå inte som någon större fara på taket. Nu är det ett riktigt höstväder, regn och rusk. Jag skulle till frissan och tog en kort promenad i samband med det.


Här klipper jag mig, Dubbelsaxen. Jag tyckte bättre om det tidigare, nu är det nya ägare och frisörer, men med mitt hår är det inte så noga och det är definitivt billigt.


Det regnade ordentligt så det blev inte så mycket fotat.
Vi tömde Bosse på allt, hur mycket grejor finns det plats med? Jag hade ju tömt massor redan innan. Nu är det uppe i lägenheten och jag ska gå igenom allt. Jag städade klart i bilen och packade upp lite, sedan var jag helt slut. Vad trött jag blir nuförtiden!



Ikväll träffade jag mina vänner från vår gamla syförening, Ame, Ingrid och Margareta. Vi åkte till Viken till Margareta denna gång. Innan jag skulle bli hämtad kom mitt barnbarnsbarn Alice med en blodig fot. Hela familjen kom efter att hon hade skurit sig på simhallen. De hade fått förband där men det hade redan blött igenom ganska rejält. Jag tvättade rent och kollade hur det såg ut, det blödde fortfarande ymnigt från lilltån men även några andra tår hade fått skärsår. Inget att sy, en liten bit borta från lilltån, men inte djupt så jag gjorde ett bandage, hoppas det blir bra. Alice sa inte ett ljud, hade inte varit alls ledsen, vilken tapper liten tös.


Vi kom ut till Margareta efter en kaotisk bilfärd när vi alla var helstressade av olika skäl. Skönt att kunna sätta sig och bara ta det lugnt.





Vi fick en makalöst god fisksoppa.





En lika god äppelpaj till kaffet.


Tack för en trevlig kväll och för allt gott!

4 kommentarer:

  1. Haha, du och dina kassar .... en äkta baglady💛

    SvaraRadera
  2. Haha!! Känner även igen detta med kassar!! Så ser vår packning ut till fjällen😂😂😂♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jobbigt det där haha, ännu svårare med barn. Vi tog nog priset när vi bodde i båt haha! Kram

      Radera