Translate

måndag 16 oktober 2017

Citrus Twist Kits: 3-To-Inspire

Idag har jag äntligen gjort en layout igen, vill ju göra en om dagen iallafall, men ibland får jag skärpa till mig för att inte göra det till ett tvång. Jag blev inspirerad att använda Citrus Twists 3-To-Inspired där vännen Anna gjort en layout och en annan designer som jag också beundrar, Emma gjort en. Deras 3 saker är

1. Use 4 (or more) die-cuts
2. Use patterned paper for your background (i.e. no white cardstock, ahh)
3. Use your stamps

Dessa saker är lika svårt för mig, svårare haha eftersom jag också gillar vit CS bäst som bakgrundspapper. Att använda stämplat på layouterna är jag inte heller riktigt bekväm med. Men, skam den som ger sig haha!


Det blev lite tokigt för jag använde skissen hos Scrap the Boys och tänkte det kunde vara en bra kombo ända tills jag läste reglerna och förstod att man inte får kombinera. Hade jag inte varit fixerad vid den skissen så hade den kanske blivit annorlunda. Men, jag använde såklart mitt septemberkit från Citrus Twist, stämplade och hade ca 9 diecuts så det blev väl rätt iallafall. Foto på mitt barnbarn Wille som är en sån härlig kille.

2 kommentarer:

  1. Men sååå SNYGG!!! Älskar det pappret och det blev ännu snyggare nu!! Och fotot på den unge mannen💙 Gillar allt !! Så roligt att du är med och tolkar med oss!! KRAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är pappret är fint, men lite svåranvänt tycker jag. Därför blev det ju så bra som bakgrundspapper! Kram

      Radera