Translate

fredag 6 oktober 2017

Fredag och Kasslergryta

Nu tror jag nästan att den där almanackan jag köpte är personlig, eller vad sägs? Så är det ju, särskilt på nätterna.


Idag har det varit ett strålande väder, men jag har haft uppdrag idag, det där vanliga, städning och strykning och det tog tid idag. Jag fick iallafall njuta av den fina utsikten.


Handling och middagslagning sedan hade denna dagen liksom försvunnit.


Jag gjorde en Kasslergryta, kassler är inte riktigt mitt bästa, men tänkte jag provar detta receptet. Den blev jättegod, ingen smalmat precis, men antagligen därför såå god. Jag hackade löken istället för att riva, vi har ju inga småbarn som ska peta bort alla lökbitar. Dessutom tillsatte jag lite sambal oelek som ger lite bättre sting.


Jag serverade den med färsk pasta och en sallad.


Ikväll har jag och Harald fredagsmys! Glad helg på er alla!

3 kommentarer:

  1. Den almanackan är nog till mig också isåfall !! Hög igenkänning!! Och en massa gott som alltid. Kram ♥️♥️♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte så konstigt, vi har ju egentligen samma gener haha! Kram

      Radera