Translate

tisdag 17 oktober 2017

Middagsgäster

Vilken konstig morgon det var idag, mörkt och solen var inte som den brukar. Harald åkte tidigt in till Helsingborg för att röntga sin arm/axel och kom hem med foto. Jag tog en promenad efter att ha förberett mat för kvällen.





Hemma igen bakade jag Finska pinnar, världens godaste småkaka enligt mig.


Framåt kvällen kom min syster Anita och hennes son Thomas hem till oss och åt middag.


I söndagens middag gjorde jag en Gurksoppa till förrätt och gjorde den så det räckte även till ikväll.



Till huvudrätt gjorde jag Ajvarkyckling, den är riktigt god, prova den! Till den hade vi pommespotatis som vi gjorde i Fryern och också en grönsallad.


Till efterrätt en väldans god Youghurtpannacotta med citrus, pistasch och honung. Det blev bara såå god.


Tack för en trevlig kväll tillsammans!

2 kommentarer:

  1. Att solens sken var konstigt kan ha berott på detta https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wM7MP/ovanligt-morker-drog-in-over-sverige
    Och du har lagat god mat igen!! Härligt med trevligt middagssällskap dessutom. Ha en bra dag!! Tänker på er ♥️♥️♥️ KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi läste och hörde om detta! Tänker också på er och er skörd, hoppas nu att ni får en skön och avkopplande resa! Kram

      Radera