Translate

lördag 28 oktober 2017

Ryds Marknad

Sista lördagen i oktober är det Ryds Marknad i Höganäs, så har det varit i alla tider, iallafall i ca 100 år. I år var det glesare än vad jag någonsin kan minnas och jag vet inte om det beror på stormen eller att den börjar tjäna ut sin roll. Jag är inte så förtjust i den, men det är ändå så att det är svårt att låta bli om jag är hemma.
Mitt onda ben fortsätter att plåga mig. Under natten hade jag jätteont och får ta smärtlindring så ofta jag får. Imorse blev jag helt medveten om att det är bättre att vara igång, det är väl det jag vet, min kropp är inte gjord för vila. Jag hade fruktansvärt ont när jag blev tvungen att gå upp, hade några timmar kvar innan jag kunde ta en ny tablett och när jag kokt kaffe och fixat frukosten så var jag mycket bättre. Men, jag fattar ju fortfarande inte vad det är för fel.
Jag bestämde mig för att cykla bort till marknaden och gå en liten runda tidigt innan det var så mycket folk.














Resten av dagen har varit lugn med några besök och lite scrappande. Under dagen tycker jag att det blivit något liite bättre, fast jag vet inte, smärtan har flyttat sig upp i skinkan. 


Ikväll blev jag så sugen på våfflor så det fick det bli, ja efter middagen förstås.

2 kommentarer:

  1. Är det inte ischias-nerven då tro?? Gå till en massör och ta en helkroppsmassage !! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte vet jag, jag får väl se, kan inte lägga mig någonstans för en helkroppsmassage just nu. Kram

      Radera