Translate

lördag 14 oktober 2017

En vanlig lördag

En sådan lördag då det bara är fullt upp med alla möjliga olika saker, precis som livet ska vara.  Planering och handling inför morgondagens middag för 13 personer, det kräver lite förarbete nuförtiden.
Hemma igen kom jag samtidigt som barnbarnet Jonathan med dotter Alice. Alice var lite besviken på mig för att jag lagt ut en scraplayout på hennes syster Alva och glömt henne, så det ville hon framföra. Hon fick ingen glass för pappa, men en kaka skulle gå bra. Hallongrotta visste hon faktiskt inte om hon tyckte om, men en kanelbulle skulle gå bättre. Stor besvikelse när mina kanelbullar hade flagad mandel ovanpå istället för pärlsocker, jag fick komplettera med det så gick det bra. Hon är så himla rolig just nu.




Det blev iallafall en promenad med dotter Mia så kombinerar vi det med prat under tiden.


Ärtan och Bönan, det blåste så mycket så det var lugnare än att gå vid havet. Annars nästan sommarvärme idag.



Inom Saluhallen och då träffade vi Jonathan och Alice igen.




Jag gjorde middagen till oss, en Oxköttsgryta som blev jättegod med lök, morötter och champinjoner. 


Ett lass med bacon stekte jag till morgondagen, gjorde förrätten och bakade en kladdkaka och lite till.  Därtill fick jag ett utbrott över skrivaren igen!!!!
Vi hade visning av Bosse, men de bestämde sig för en annan bil de tittade på som passade dom bättre fick vi just veta. Synd för oss.

2 kommentarer:

  1. Inte lätt att vara helt rättvis alla gånger, haha!! Och dessutom hade du mandel istället för pärlsocker på bullarna. Tur att det gick att reda upp iallafall 😍 Lycka till nu med matlagningen i morrn. Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad hjälper det att hon har flera pärmar fulla! Tack, jobbar på just nu, men behövde en paus! Kram

      Radera