Translate

lördag 7 oktober 2017

Bad och keramik

Imorse hade jag bestämt tid med mitt barnbarn Ellinors man Johan och hans vänner nere vid Kvickbadet. Dom ville besöka bastun och eftersom det är medlemsbad på lördagar så fick dom hänga med mig. Så fick jag också basta och bada, det är så längesedan jag gjorde det. Helt underbart är det.


Det var lite ruggigt väder med mycket vind och högvatten.


Här anländer grabbarna.


Vi har en fantastiskt fin bastu med en underbar utsikt. En riktig njutning är det. 


Killarna var lite tveksamma först, men de väl badat första gången så kom dom igång. Jag som är mer van simmade faktiskt från damernas stege till herrarnas, det vågade inte dom haha!




En var lite vågligare än dom andra.





Det var kul att få dela denna upplevelsen med er, tack för det och för att ni betalade för mig!

När jag kom hem hade Haralds syster Inger varit här med äpplen från hennes trädgård. Så snällt, tusen tack!


Det är Keramikens dag här i Höganäs idag och en massa olika utställningar och öppet hos en del keramiker. Jag åkte med dotter Mia hem till hennes kollega i Nyhamnsläge som gör så fantastiskt fina saker. Hon jobbar i silver också och en hel del annat.


Camilla Lord, vilka saker hon gör, vill ha!!!!






Detta ville Mia ha! Tack för trevligt besök.

Harald gjorde middagen idag, Revben med potatis i Fryern samt en sallad, som jag lade till haha!


Dom var goda. Han kokte dom först 1 timme och grillade sedan i ugnen med en glaze eller sås som vi hade.

4 kommentarer:

  1. Mycket som jag ville ha😱 Camilla är så jädra duktig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är hon verkligen, jag ville också ha mycket om jag hade haft plats och råd haha!

      Radera
  2. Oj vilken dag!! Häftigt med bad och bastu !! Massa läckra grejer och god mat!!! Härligt!!! Kraaam💚💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja du får packa ner baddräkt Anna! Kram

      Radera