Translate

onsdag 4 oktober 2017

Kanelbullens dag

Jag köpte en kalender på Bokmässan där varje dag har en text. Ganska kul tycker jag, den står i min scraphörna. Den dyker kanske upp här på bloggen också emellanåt.



Ösregn idag igen och imorse sa jag till mig själv "jag skiter i och gå ut idag", inte med helt gott samvete, men sedan försvann bara dagen. Jag vet varför pensionärer ha så mycket att göra, en stor del av dagen går åt att leta efter saker, man kan bli galen av det känner jag. Tvätt idag också väntade jag på cykelleverans. Äntligen fick jag min gröna.



Den är lite högre i ramen än vad jag hade hoppats på annars är den bra att cykla på.


Harald hjälpte mig att fixa till den när han kommit hem från läkarbesöket han hade idag. Nu kör allt igång på nytt, massa blodprover för att se om mer hänt sedan sist, avföringsprov ska lämnas och axeln ska röntgas. Läkaren ringde senare och ville ha ytterligare blodprov imorgon. Teorin om att det är psoriasisen som spökar och att han har en infektion i kroppen gäller nu. Jag tycker att de dåliga blodvärdena är mest oroligt och vill ha ett svar på varför. Fortsättning följer.

Jag gick med vännerna Ame, Ingrid och Eivor på Quiz på Kvarteret Kvarnen. Det var svåra frågor idag och vi var inte så lyckosamma. Nu gör inte det något, det är trevligt att bara göra något tillsammans.



Mat med 1 glas vin eller öl serveras också för 150 kronor. Idag var dock inte maten så god.

2 kommentarer:

  1. En GRÖÖÖÖN cykel 💚💚💚 Ooohhh!!! Lycka!! Gillar också din almanacka!! Skönt att dom utreder detta med Harald ordentligt nu. Hoppas på bra svar snabbt! Många kramar 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja den är ju nästan till dig också, en gröning..... Ja vi hoppas... Kram

      Radera