Translate

måndag 9 oktober 2017

Mycket motion idag

Jag startade med Friskis&Svettis idag, cirkelgym, helt nya stationer idag och det tog hårt på orken. Men, det gick bra även om jag tog ut mig helt.


Det var så fint väder idag, dock kallt och vindögt, men solen sken. Jag skulle till Jonstorp på ett möte med Fotoklubben och bestämde mig för att cykla. Jag har ju elcykeln och då får jag hjälp i motvinden.


Mellan Höganäs och Jonstorp är det en fantastiskt fin cykelväg och en ren njutning att cykla. Dessutom passerar jag min barndoms by där jag är uppväxt så det är extra bonus. Bara dofterna nu på hösten när det luktar från skörden av betor och kål som jag så väl känner igen. Jag fick som barn vara med mor på åkrarna när hon jobbade.


Här syns huset vi bodde i.


Att sitta på mjölkborden och räkna bilarna hörde till barndomens sysselsättning. Särskilt när det var dans i Kullaparken i Jonstorp.


Ornakärr heter byn och det har gjorts en fin röd bro över ån som rinner på gränsen mot Görslöv.



Jag nådde fram efter ca 1 mil till fotovännen Eva i Jonstorp, lite försenad, det tog längre tid än jag trodde i den starka vinden.


Vi är en liten grupp som ska planera och ta hand om julutställningen som vi i år ha på ett nytt ställe, Höganäs Museum. Efter att vi gått igenom vad vi behövde blev vi bjudna på godfika. Så mysigt.



Tack för en trevlig eftermiddag och jättegod fika. Jag orkade cykla hem också, men ikväll är jag trött faktiskt.


Dagens almanacka, visst är det så!!!

4 kommentarer:

  1. Kära söta vad du står i!! Hej å hå!! Haha!! Du är så duktig. Mysigt med gofika och almanackan är ju klockren som vanligt ! Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland undrar jag själv, en vansinnigt jobbig träningsvärk fick jag efter denna dag! Kram

      Radera
  2. Cykelturen verkar härlig med dessa fantastiska höstdofter av kål m.m. Jag känner dem så starkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de dofterna hade du såklart ute i Gunnestorp också! Kram

      Radera