Translate

måndag 30 oktober 2017

Gnällspik

En riktig gnällspik, det är jag det, ska försöka att inte låta mig nedslås när hälsan inte är på topp. Jag antar att jag kommer att få många sådana omgångar framöver och måste kunna hantera det. Jäkligt ont har jag iallafall, men får väl försöka stå ut. Imorse, efter ännu en besvärlig natt, ringde jag vårdcentralen. Det är ischias talade sjuksköterskan om för mig, ring till sjukgymnasterna!!! Hon var inte alls intresserad av att prata med mig. Jag försökte ringa sjukgymnasterna som är på en annan vårdcentral än "min". När jag äntligen fick kontakt efter den andra långa telefonkön så var telefontiden stängd! Senare blev jag uppringd ändå, då hade jag redan gett upp, fällt några tårar, kört ett stretchingprogram för ischiasproblem och tagit mig ut på en promenad.


Jättefint väder idag, ganska mycket vind fortfarande och kallt, men ändå härligt. Det blev inte någon jättelång promenad, men jag går iallafall.



Det har varit högvatten som ätit sig in och snott sanden, men har dragit sig tillbaka igen.
Jag fick en tid hos sjukgymnasten imorgon, ska bli intressant. Jag mötte en god vän på min promenad och hon trodde det var artrosen som spökade. Harald var hos ortopeden och fick svar på sin röntgen av arm/axel. Det är artros!!!!! Jag nästan dog faktiskt, det har tagit ca 8 månader att få detta klarlagt. Nu trodde ortopeden visserligen att infektionen han har i kroppen kanske gör det värre, men artrosen syns på röntgenpappren. Ikväll skrattar vi mest åt varandra, nu gäller det att leva för fullt så länge det någonsin går.


Idag gjorde Harald middagen, Färsfyllda paprikor med tomatsås, det blev inte riktigt lika gott som vanligt, men helt ok. Nästa gång ska han använda ett annat recept.

4 kommentarer:

  1. Inget vidare..men så seg du är som ändå promenerar..ischias är rent ut sagt jävligt...jag hade en arbetskamrat som en morgon stod i badrummet och fixade sig för jobbet och på nåt vis vred hon sig och föll ihop på golvet av smärta..hon kunde inte ta sig upp utan ambulans fick hämta och hon blev inlagd för att ischiasnerven kommit i kläm..hon kom tillbaka efter 2 månader..så man blir bra men är ju förskräckligt...Jag hoppas du får hjälp av sjukgymnasterna dom är duktiga..Jag skall också dit den 9 nov för fortsatt rehab ....Det är mycket nu..men hopp finns :) :) Och man får gnälla ... kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, skönt att höra ändå, det är nu inte ischias, men OM det är muskelfästena så påverkar det ischiasnerven också, jag fattar inte riktigt skillnaden. Hoppas du hade en fin födelsedag trots allt! Kram

      Radera
  2. Du är ingen gnällspik!! Du har ONT!!! Man måste få tycka det är eländigt faktiskt. Jaha då vet ni lite mer om varför Harald har ont och idag hoppas jag du får veta vad som spökar hos dig. Fortsätter att tjata på med mina böner jag!! Det vet du!! Kram

    SvaraRadera