Translate

torsdag 5 oktober 2017

Storverk

Inatt vaknade jag med ett ryck och blev genast klarvaken, det stod fullständigt glasklart för mig att jag är på väg att bli dement. Det var bara att stiga upp för att lugna ner mig. Det är många olika orsaker som jag tycker blir värre och värre, fast Harald påstår att jag har för mycket på gång. Jag antar att det kvittar för jag kan inte göra något åt det och leva så mycket jag kan så länge det går.
Jag vände blad på min almanacka.....


Det nödvändiga, frukost och uppdatering vid datorn. Det möjliga städning av hemmet och plötsligt tog jag tag i spisen. Jag har inget alls emot städning, men att rengöra spisen är det värsta med städning, på andra plats kommer duschkabiner. Jag har skjutit på spisen i evigheter och den var hemsk och nu skiner den utvändigt, invändigt och bakom. 
Efter middagen, rotmos och fläskkorv gick jag en promenad. Väntade med den eftersom jag skulle gå till muséet för att kolla inför vår julutställning med Fotoklubben.






Den här döda sälen låg på stranden, inte så kul.


Jag inspekterade nybyggnationen i Folkparksområdet.



Jag tog vägen in om Siöcronaparken.





När jag kom ut på Storgatan så låg det en man på trottoaren som förgäves försökte resa sig. Jag gick dit för att hjälpa honom och upptäckte att han var stupfull. Jag kunde ju inte låta honom ligga för det och varje gång jag släppte honom så ramlade han. Det kom olika människor som viskade till mig att de ringt polis och ambulans. Det tog tid och till slut kunde jag inte hålla honom längre, det var ganska förvirrat och till slut sa jag till personalen i butiken vi var utanför att hjälp var på väg och då låg han igen på trottoaren runt hörnet. Han tyckte jag var "go", jo jag är snäll sa jag och du är berusad, nej det räcker inte lyckades han få fram, nej ok aspackad sa jag och då skrattade han.

Jag kom iallafall till muséet och då fick jag se en fin utställning med modeteckningar.





Ikväll har jag varit på Fotoklubben, vi håller till i Tivolihuset.


Ett trevlig möte som vanligt, vi hade Utmaningen där jag fått temat Abstrakt, vi var fyra som redovisade ikväll, de andra hade teman Åldrande, Snett och Frukt. Vi hade också redovisning av senaste tävlingen med temat Blyg. Jag kom inte med de 10 bästa, hade inte förväntat mig det heller. Det är så roligt att se hur alla tolkat temat på olika sätt.
Det var dock inte så roligt att presentera temat Abstrakt, inte min grej precis, men det heter ju Utmaning. Jag hade tagit dessa tre bilder, helt olika varandra. 




Jag uppfattade det som att mina fotovänner tyckte bäst om den sista.

3 kommentarer:

  1. Kära söta vilket äventyr!!! Och angående demensen tror jag på Haralds teori faktiskt!! Tycker din foton är häftiga alla tre jag, men jag är ju inget proffs ... Kram på dig !! 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag tror nog själv också på den teorin, än så länge får jag tillägga! Tack Anna! Kram

      Radera