Translate

tisdag 31 oktober 2017

Tisdag

Jag kan inte hitta på någon rubrik om jag inte kan skriva ont, ont, ont och jag skall ju inte gnälla haha! Min syster kom upp en stund imorse, jag blir glad över lite omtanke. Inatt var jag uppe i två omgångar på ca 1,5 timmar tills den värsta smärtan lagt sig och sista gången jag steg upp vid 7-tiden var smärtan nästan outhärdlig, jag vill bara gråta. Jag blev extra irriterad sedan under förmiddagen när jag skulle försöka nå Swedbank med en fråga. Telefonkö efter telefonkö sådär ca 20 minuter/gång. Vid ett tillfälle fick jag ett telefonnr som jag skulle ringa själv och hamnade hos en privatperson i Billesholm, fel nr alltså och jag extrakollade det ändå med dom så det var fel nr på riktigt. Fattar ni hur arg jag var samtidigt som jag har konstant smärta. Jag har faktiskt inte lust med något just nu. Jag tog en promenad till sjukgymnasten, behöver ju röra på mig då jag upplever det bättre då.


Jag fick en duktig och trevlig sjukgymnast som gjorde en massa tester på mig. Ryggen är utesluten och det är inte ischias. När han tryckte på muskelfästen på de djupt liggande musklerna i höften skrek jag rakt ut. Antingen är det det som spökar eller inflammation i slemsäckarna. Först ska jag göra ett stretschprogram 3 gånger/dag och även nattetid när jag har som ondast, blir det bättre så är det muskelfästena, blir det sämre är det slemsäckarna. Iallafall skönt att det kommer att ordna sig på sikt även om jag blir så trött av denna smärta och trött av allt smärtstillande som jag måste fortsätta med enl sjukgymnasten. Tillbaka tisdag nästa vecka.
Senare tog jag en cykeltur, det går riktigt bra, jag ska försöka röra på mig som vanligt om jag orkar. Besökte ett ställe för att jag var nyfiken,  där de har olika japanska behandlingar. Vilket mysigt ställe, önskar jag bara kunde sitta där en stund.


6 kommentarer:

  1. Ohh stackars dig. Det är fruktansvärt att ha så ont. Skönt ändå att du kan röra dig. Kryapådig-kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det är jobbigt, men inget alls mot dina bekymmer så jag skäms lite för att jag klagar. Kram

      Radera
  2. Hej Christel! Själv har jag haft ont i nästan 1 år i vänster axel , ända ner i fingrarna har det värkt. Många tabletter har det gått åt och sjukgymnastik 1-2 ggr i veckan. Träffade sedan en pensionerad sjukgymnast, numera i rullstol efter en stroke. Bara en arm som hon kan använda. Hade jag kunnat sa hon, så hade jag stuckit nålar i dig! Akupunktur alltså. Jag frågade min sjukgymnast som sa, jo vi har en som kan. En månads kö, men sen satte han 6 nålar i min vänstra arm.
    Nästa morgon när jag vaknade, undrade jag vad som hänt. Det hade börjat släppa!
    3 omgångar till och sen var det borta! Jag är helt akupunktur-frälst efter detta! Min man hade nåt liknande din värk när vi bodde i Höganäs och han fick akupunktur då. 9 ggr tror jag. Sen var det borta. Fråga på Siöcrona, det var där han gick. Lycka till! Kram Vanja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Vanja, intressant, jag ska verkligen fråga nästa gång, kanske bra för Harald också, han har ju ont i axeln. Kram

      Radera
  3. Skönt att du fått kolla upp allt nudå iallafall och hoppas stretchgrejen hjälper!! Sen får vi tro att det försvinner lika snabbt som det kom!! Jag ber!! Önskar jag kunde göra nåt mer för dig♥️
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, jag är ganska uppgiven nu, jättejobbigt med denna enorma smärta. Kram

      Radera