Translate

måndag 22 januari 2018

Ändrade planer igen

Nu återgår jag till de gamla rutinerna med uppdateringar på kvällen, är bäst tycker jag och nu är orken tillbaka. Imorse åkte Harald tidigt iväg med Boris till Örkelljunga för diverse garantigrejor. Han fick en lånebil tillbaka och när han kom hem igen höll jag på att gå igenom vårt matförråd och packade ner i kassar. Då hade hans läkare på vårdcentralen ringt och han skulle komma dit senare för en retroskopi. Han hade blod i bajset! Luften gick fullständigt ur mig. Flera olika läkare har nu hållit på med hans blodvärden nästan ett år nu och nu upptäcktes detta!!! Jag blir helt matt, vad sjutton, hur svårt kan det vara??? I eftermiddag var han så och gjorde restroskopin och visst, det blöder någonstans ifrån högre upp som inte gick att se. Nu får han vänta på ett besked från sjukhuset, det ska gå snabbt och läkaren hade redan pratat med dom. Det var inte tänkbart att han skulle åka någonstans. Igårkväll hade vi bestämt att försöka åka på söndag och kollade färja på måndag, det kan vi glömma nu. Samtidigt känns det ledsamt och oroligt och det är ju viktigast att få ordning på detta.
Jag tog mig samman och gick en kort promenad för första gången på länge och det gick bra utan darriga ben.


Det är den absolut tråkigaste tiden här i Skåne nu, kallt och grått och inget trevligt alls. Nu är det att bita ihop och stå ut!



Jag gjorde klart sex st Travelors Notebook, kan kanske komma till användning. Men, så fick jag mitt scrapbookingkit från USA och Citrus Twist Kits idag. Så mycket fint och extra mycket denna månaden eftersom jag fått en liten vinst.

16 kommentarer:

  1. Så tråkigt för er! Håller nu tummarna att det snabbt ordnar upp sig, extra kram till Harald💛

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt och oroligt..:( Hörde en gång Cyndee Peeters i ett radioprogram där hon fick frågan om vad hon planerade att göra nu..(Hon hade mist sin man och mådde väl inte så bra)..Hon skrattade till och sa "Om man vill få Gud att skratta, så berätta om dina planer" Och det är ju sant, och jag tänker ofta på det, särskilt efter allt som hänt mig och de mina...Hoppas allt löser sig och dom hittar Haralds problem..är ju förmodligen det som har skapat hans dåliga värden..Skickar styrkekramar till er båda Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel för dina alltid så fina "historier", du är makalös som kommer ihåg allt! Jag jobbar hårt på att tagga ner mina planer, men det är rätt hopplöst och fallet blir större och större. Kram

      Radera
    2. Man får ju trots allt inte sluta att ha planer..då blir livet tråkigt, hoppet är det sista som överger människan...:) Gunnel

      Radera
    3. Ja så rätt så, jag kan nog aldrig sluta med det....

      Radera
  3. Så himla tråkigt, hoppas på snabba & bra besked💚

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt för er! Så jobbigt för Harald... Hoppas att ni får snabba besked så ni slipper vara oroliga. Kram till er båda 💙

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja vi hoppas få klarhet i detta snart, jag hatar att vänta vad det än gäller och i detta fallet är det ju blandat med oro. Kram

      Radera
  5. Håller tummarna för att ni ändå snart kommer iväg på er resa och att Haralds "problem" är lätt att få ordning på. Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Näää!!! Nu räcker det väl ändå!! En massa tankar och böner sända nu!! Hoppas hoppas det går snabbt att reda ut♥️♥️♥️ En gnutta glädje med det nya CTK kitet åtminstone!
    KRAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det tycker jag också, att det räcker alltså! Ja vilket kit jag fick, så mycket fint! Kram

      Radera
  7. Styrkekramar till er båda! Kramar.

    SvaraRadera