Translate

lördag 27 januari 2018

Lördag

Vi är sega på morgonen nuförtiden och plötsligt är det mitt på förmiddagen. Min syster Anita kom på besök och då satt jag fortfarande i morgonrocken! Jag plockade fram tryckkokaren, det var längesedan jag använde den och hade nästan glömt den. Jag lagade Biff Stroganoff och det går ju så mycket snabbare med den.


Jag tänkte det skulle bli bra mat till Harald som nu inte kan äta vadsomhelst inför undersökningen han ska göra. Sedan kom jag på att han inte fick äta hela lökbitar så jag fick sila såsen till honom. Det blev gott iallafall, glömde fota.
Jag tog en promenad innan vi var bjudna på fika hos Haralds syster Karin och Dan. Rena vårvädret idag också.




En liten bit ut på invallningen innan jag var tvungen att vända.





Åh, vi fick hembakta semlor till fikat, så gott!





Trevlig pratstund också innan vi gick hemåt igen. Jag packade inför scrapträff imorgon, ska bli kul!

4 kommentarer:

  1. Vilken mackapär du har!!! Häftigt!! Hur mycket snabbare går det? Och så fascinerande med ert vårväder, här snöar det nu på morgonen😱 Men faktiskt, igår och i förrgår hade vi två dagar med sol och takdropp som på vårvintern nästan. Men nu är det över! Haha!! Gott m semla, jag gjorde semlakladdkaka häromdagen, jättegott och snabbt gjort. Serverade med min sojagrädde, mums!!! Ha en härlig scrapdag nu!!! KRAAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går mycket snabbare, man koker potatis på sådär 5-10 minuter och oxkött som måste koka nästan 2 timmar så behövs det ca 45 minuter. Jag använde den mycket när vi seglade långt, sparade på gasen och kunde även konservera kött i den. Semlakladdkaka, det måste jag nog googla på! Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Ja tredje nu på några dagar....... Kram

      Radera