Translate

fredag 26 januari 2018

Dimma

Det känns dimmigt på alla möjliga olika sätt just nu. Men, vi väntar och hoppas på att den skingras! Jag gick en promenad under förmiddagen.



Dimmigt som sagt, en så varmt så jag fick plocka av mig vantar, mössa och halsduk innan jag var hemma igen.




Jag vände upp i Lerbergsskogen, tänkte att det kunde bli fina bilder i dimman, men det visade sig att dimman bara låg över havet så jag gick ner igen.








Jag cyklade för att handla på CityGross, tänkte använda de 10% som var denna veckan med att handla upp till husbilen. Just nu känns det inte så nödvändigt, men jag gjorde det ändå. Det där med att ändra sina planer ni vet..... inte min starka sida. Dessutom hatar jag att handla mat, jag hittar inte och blir bara irriterad. Harald handlar och han går omkring och pratar med folk hejvilt, det kan ta hur lång tid somhelst. Jag är glad att jag oftast slipper handla.


Dagens ord i almanackan idag! Känns igen hos mig iallafall.

Fotot som jag fick en sjätteplats för i Fotoklubben igår.


Taget i somras vid Hjälmaren där Haralds kusin Anki med man Dag bor. Det är så vackert där. Nu har jag fått två landskapsbilder placerade, det är kanske det som är min grej, fast jag är mycket mer imponerad av andra slags foto.

3 kommentarer:

  1. Ja du ibland är det dimmigt lite varstans i livet ...
    Men den skingras i sinom tid♥️ Massor av fina bilder idag!! Och den prisbelönade bilde!! Makalöst vackert !! Känner också igen mig massor i dagens budskap i din almanacka !!
    Kraaam 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja, idag skiner solen, utomhus iallafall! Du och jag är ju lika i vårt tänk, skönt att det finns fler knäppisar haha! Kram

      Radera
    2. Så glad att vi har varann!!! 💚💚💚💚😘

      Radera