Translate

onsdag 24 januari 2018

Onsdag

Jag tog elcykeln idag, det var väldigt längesedan fast jag egentligen älskar att cykla. Dessutom har det blivit ännu roligare att cykla med elcykeln, det går liksom att njuta av turen utan att ta ut sig helt.
Jag cyklade ut till Strandbaden för att lämna lite saker hos familjen Sjöbergs och fixa till barnbarnsbarnens scrapbookingpärmar.


Jag cyklade invallningen ut, vädret är inget att hurra för.


Jag fixade pärmarna och fick kaffe och pratstund med Hanna. Alva och Alice var med sin förskola i Strandbadenskogen och skulle hämtas där. Edith sov ute i vagnen. Jag fick passa henne sedan medan Hanna hämtade töserna. Så mysigt.



Alva och Alice vill titta i sina pärmar, de är glada över dessa och det gör ju även mig så glad. Då känns det inte bortkastat och kanske de kommer att minnas mig en dag.



På hemvägen stannade jag till i skogen en liten stund.



När jag kom hem hade Haralds läkare på Hudkliniken ringt. Han måste genast sluta med den där cellgiftsmedicinen eftersom hans njurvärden är alldeles för dåliga. Vi blev faktiskt riktigt ledsna, vi fattar inte vad som är på gång. Dessutom sa han just igårkväll att han tyckte att hans psoriasis började bli mycket bättre. Sedan blev det ändå lite bättre när de ringde från kirurgen i Ängelholm och han fick en tid på tisdag för koloskopi. Skönt att vi iallafall slipper vänta så länge. Harald är trött, men han är ju inte så stresstålig sedan han var sjuk i utmattningsdepressionen och det märks direkt. Jag tror att även influensan gör sitt. Dessutom känner vi oss lite oroliga.


2 kommentarer:

  1. Mysigt att träffa tjejerna!! Men känner med er så med Haralds elände♥️ Ni vet att ni finns i mina tankar och böner även om det såklart är en klen tröst. Önskar jag kunde komma!!! KRAAAAM💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns ju så många glädjeämnen, jag försöker ta vara på dom! Tack för att du tänker på oss! Kram

      Radera