Translate

måndag 1 januari 2018

Nyårsafton



Ja så kan man ju fundera på årets sista dag haha!

Nyårsafton inledde jag med en promenad med dotter Mia, kan knappast bli bättre.


Vinden höll sig lugn denna dag, oerhört skönt.


Idag slapp Mia åka in till sjukhuset med sitt öra, nu blir det förhoppningsvis långsamt bättre.




Jag fortsatte kämpa med min nya maskin, Sillhouette Cameon, men stötte på motstånd. Istället kallade en påbörjad layout på mig. Nej, men jag ska verkligen försöka få rätt på det, men ska inte stressa för då ger jag upp.

Maken Harald och jag hade bestämt oss för att fira in nyåret själva, det har varit och är så mycket just nu så vi tyckte det var skönt. Vi började med lite goda ostar och ett glas vin medan vi tittade på avsnitt av Vår tid är nu.


Vi gjorde en favvomiddag med riktiga oxfiléer, tack Mia! Till det väldans traditionellt med potatis från fryern, sparris, bearnaisesås och en sallad. Det var gott!


Efterrätten, citronparfait med färska blåbär tog vi vid soffbordet och studerade och planerade vår kommande tur med husbilen Boris. Vilken perfekt nyårsafton! Vi är inte så mycket för att planera i detalj, det funkar aldrig ändå, men vi har iallafall bestämt färdvägen någotsånär. Vi kommer att köra söderut och västerut för att hålla oss ifrån höga berg med ev snö och på det sättet ner till Spanien. Nu återstår bara ett datum att komma iväg. Harald har börjat ta den där cellgiftsmedicinen och måste kolla upp sitt blod hela tiden. Han ska på läkarbesök på Hudkliniken den 14 och då får vi se vad som sägs.

Höganäs Kommun har dragit in sitt fyrverkeri detta året så vi höll oss hemma vid tolvslaget. Det var helt överraskande mycket fyrverkeri runt om oss här från balkongen. 


Lite småstart. Jag hade inte förberett kameran och bilderna blev inte så bra.







Harald och jag fortsatte sedan att titta på resten av avsnitten av Vår tid är nu och kom inte isäng förrän halv tre! Nu saknar jag den serien, men det ska väl komma fler tror jag?

Jag tänker aldrig så mycket på löften och sånt, jag tycker bara att 2018 låter liksom bra haha!



Och den här kändes ju ändå bra! 

Tack till alla för året som varit och jag är glad för att ni tycker det är kul att gå in och läsa om mina tankar och vedermödor här. Nu kör vi 2018 så gott vi kan!!

8 kommentarer:

  1. Tack själv för att du delar med dig, är så glad för din blogg, kram❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det är jag glad för! Kram

      Radera
  2. Tack själv..är ett måste att läsa..2018 med många oskrivna blad..önskar att få fylla dom med positiva händelser...Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det hoppas jag annars får vi ta emot dom andra händelserna också haha! Kram

      Radera
  3. Alldeles alldeles underbar dag !! Ja det kommer att lösa sig m Cameon!! Skönt att Mias öra är bättre !! Härligt med reseplaneringen. Gott Nytt År min fina vän!! ♥️♥️♥️ KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag vi får väl se med den där Cameon, jag är inte så säker på det just nu! Kram

      Radera
    2. Tack för alla fina bilder och personliga, underfundiga o roliga. Du sprider så mycket kärlek o glädje. Kram o God fortsättning på det nya året!

      Radera
    3. Tack Tina! Och detsamma till er! Kram

      Radera