Translate

måndag 8 januari 2018

Måndag

Idag är det måndag på riktigt, alla helger är slut och nya mål är i sikte. Visst är det så att just nu är längtan som störst efter att börja på något nytt. Jag hoppas på att snart komma iväg med husbilen för färd söderöver. Idag har Harald packat in lite i garaget, alltså förrådet i husbilen, bl a har han satt in min nya gröna cykel. Jag själv har skött uppdrag i dag, städat hos dottern.


Jag tog en liten promenad innan jag gick hem till Mia, idag var det frost på stranden.





Det är presenningarnas tid nu. 


När jag gick hem på eftermiddagen sjöng fåglarna i trädgårdarna och i flera dagar nu har det känns lite som vår. Det är väl ändå lite fel, men det är bara att njuta av de dagarna. Jag passerade Bruksskolan och började tänka på när jag gick där i början av 60-talet. Då var det realskola och jag tog realen 1963. Dom tankarna kom nog för att jag pratade om det på festen i lördags. 


Idag är det grundskola här och här har de flesta av mina barn och barnbarn sedan gått.


Här sprang vi ut, precis som studenterna gör idag. En annan gång ska jag leta upp fotot på alla som tog realen 1963, jag har det någonstans. Studenten tog jag senare i livet på KomVux och då var det inget spring haha!

4 kommentarer:

  1. Vi sprang ut samtidigt. Kommer ihåg alla salar som vi hade lektioner i och i källaren intog man sin macka och fick köpa en mugg choklad och om jag inte minns fel så kostade chokladen 25 öre. Rätta mig om jag har fel då minnet är lite "suddigt". Ja det var tider de! Sedan gick vi på yrkesskolan tillsammans. Oj vad minnen kommer upp. Kramar och ha en fortsatt bra vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Chokladen fick inte vi som bodde i "stan", vi antogs gå hem och äta! Ja det gjorde vi, en kontorsutbildning som jag haft nytta av hela livet! Och sedan fick jag barn haha.....Mia föddes i november efter att jag jobbat över sommaren och sedan började jag jobba den 1 februari, så var det då... Kram

      Radera
  2. Ja det är nog så att det är lite längtan efter nystart nu den här tiden. En sån söt liten båt du fotat!! Och fina glada minnen💙 Härligt!! Spännande med förberedelser nu inför er långtur med Boris. KRAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja fast nystarten innefattar inte influensa haha! Kram

      Radera