Translate

måndag 29 januari 2018

Städdag

Det var verkligen dags med en ordentlig städning av lägenheten. Jag städade lika ordentligt som när jag städar hos dottern, det tog hela dagen eftersom jag inte gör det så ofta och för att det var mycket att ställa iordning också. Så skönt ikväll!


Harald bara dricker idag, jag fick be honom se glad ut haha!


Jag passade på att göra torsk till mig, det där receptet som mor brukade göra, helenkelt, fräs lök och tomat, lägg i en djupfryst torskrygg och häll över vispgrädde, glöm inte krydda. Åh, det är så gott!

4 kommentarer:

  1. Stackars Harald!! Men dessdå bättre för dig då. Ser gott ut!! Otroligt duktig du är som storstädar så!! Tänk om jag också orkade!! Heja dig!! Stor KRAAAM ♥️♥️♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja han tar igen det..... Jag punktstädar annars oftast här hemma, men någon gång är det så skönt att göra allt på en gång, lätt i en 2:a svårare i en stor villa! Kram

      Radera
  2. Ser gott och enkelt ut, men hur länge låter du torskryggen ligga i grädden? Cirka 10 minuter kanske? Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt tycker jag, nu lade jag i den djupfryst och tyvärr blev den lite överkokt för jag höll på med annat haha! Bäst är att kolla hela tiden, jag tror 10 minuter är lite för länge. Lycka till om du gör den, nästa gång ska jag kolla tiden lite bättre! Kram

      Radera