Translate

onsdag 31 januari 2018

Bakdag

Min kamera har börjat bråka med mig, eller är det minneskortet. Det har hänt flera ggr nu att minneskortet är tomt när jag ska ladda över bilderna till datorn. Jag fotograferar ju olika saker hela dagen och det jag inte har bilder på glömmer jag oftast att jag gjort. Igår glömde jag berätta att vi fick parkeringsböter på sjukhuset i Ängelholm, så jäkla irriterande. Vi stod och försökte lösa avgift, stoppade i betalkortet flera gånger och knappade in, fungerade inte. Sedan läste jag att man kunde betala med telefonen och då måste man ladda upp en app. Vi var lite i tidsnöd då och framförallt var Harald tvungen att gå på toaletten så vi rusade därifrån. Ska det vara så jävla krångligt??? Det fungerar mycket bättre i Helsingborg. Men det får väl vara värt det positiva resultatet!

Idag har jag haft en bakdag, det har varit ett förfärligt väder så det passade bra. Jag fotade en massa hela dagen också blev det inga foto! Nu fick jag plocka fram det jag gjort, så några tråkiga foton blev det.
Jag bakade Kanelbullar, Finska Pinnar och Schackrutor alla efter recept i Sju Sorters Kakor. Jag tycker fortfarande att den är den bästa bakboken när det gäller traditionella kakor. Ibland är det kul att prova nya sorter, men de gamla är alltid bra.




Jag blev helt slut efter detta, det är inte som i gamla tider inte. 

Samtidigt gjorde jag även middag till oss. Jag hade en stor Kalkonbröstfilé i frysen och tillagade denna efter detta receptet.

Jag hade vanlig kokt potatis till, men det hade nog blivit extra bra med rotfrukterna enligt receptet istället. Men, såsen, vansinnigt god! Den kan man ha till kycklingfilé också och var lätt att göra.

En rolig nyhet som blivit offentlig idag är att jag ska bli gamlafarmor igen! Mitt sjätte barnbarnsbarn kommer i juni månad! Det är barnbarnet Anna med sambo Tim som ska bli föräldrar igen, här går det undan. Mathèo fyller 1 år om några veckor! Jag älskar att vår familj växer och är så glad för alla dessa barn och önskar dom allt gott.

2 kommentarer:

  1. Trist när tekniken krånglar!!! 😩😩😩 Och eländigt trist med böter, ring och klaga och säg som det var!! Det kanske hjälper?! Härligt med en massa gott fika!!! Och underbart med en liten bäbis igen!! Glädje!! Grattis till Anna och Tim och hela familjen!! Kram på dig från ett supersnöigt Edsbyn🌨🌨🌨🌨

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du finns inget telnr och ingen e-postadress, bara en vanlig adress och då ska man skriva och skicka med posten, orkar inte och det är väl det dom vet. Hoppas ni inte blir alldeles insnöade haha! Kram

      Radera