Translate

torsdag 4 januari 2018

Datorhjälp

Jag vänjer mig aldrig vid att dagarna galopperar, jag hinner ju aldrig med vad jag ska göra. Jag vet, jag lägger ner mycket tid med scrapbookingen, det är väl där alla timmarna försvinner. Idag hann jag inte med min promenad, inte bra. Barnbarnet Jonathan kom och hjälpte mig med att få igång min nya skärmaskin. Jag hade fastnat och det var lösenordet till datorn och nu följde en massa missförstånd som beror på att jag inte begriper någonting om hur en dator fungerar. Jonathan höll på att försöka med alla olika lösenord som inte fungerade och försökte också byta lösenord.



Så kom Harald hem och frågade hur det gick och jag sa att det går inte, vi får inte mina lösenord att fungera. "Det är väl det du alltid skriver när du öppnar datorn?" Jonathan och jag bröt ihop, det hade ju inte jag fattat att det kallas lösenord, vi hade ju försökt med alla mina nedskrivna lösenord till AppleID, Google och allt möjligt. Inte alls Jonathans fel alltså, enbart mitt. Därefter var det inga problem alls så nu har jag iallafall fått maskinen installerad och fungerande. Nu ska jag bara lära mig att hämta skärfiler och skära ut. Det känns som att jag är en aning för gammal för allt detta. Tack Jonathan! Alva och Alice var också med, men idag fick de sköta sig helt och hållet själva vilket de gjorde med bravur. 


Mellan detta sprang jag upp och ner till tvättstugan och gjorde samtidigt middag. På eftermiddagen hade jag besök, hemligt möte och jag gjorde våfflor till kaffet. Lite vårkänsla tycker jag.


En stund upp till min syster, den enda friska luften idag när jag sprang över Kyrkplatsen i ösregn. Jag skulle försöka hjälpa henne att årsbestämma en del foton.

Håhåjaja, nu är jag trött!!!!!

6 kommentarer:

  1. Ja vilken följetong dom ju slutade i glädje!! Och vilka duktiga tjejer och otroligt snäll och gullig Jonathan !! När vi alla hjälpas åt... Gott med våfflor , som däremot känns fjällen för mig. Det serveras ofta våfflor i fjällstugorna man kan åka till med skoter eller skidor på kalfjället. Ser framemot att se allt du kommer att skära ut och scrappa med nu😍😍😍 KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja så skönt så långt, jag har en känsla av att en del återstår. Aha, våfflor på kalfjället, då smakar dom såklart extra gott. Det är så märkligt det där vad man förknippar med olika saker. Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Åh han tog det tillsynes med jämnmod haha......

      Radera
  3. Ja håhåjaja...:) kram Gunnel

    SvaraRadera