Translate

torsdag 25 januari 2018

Planering med förhinder

Jag utförde mitt städuppdrag hos dottern idag, ibland är det tungt och trist, men då försöker jag tänka på att jag kan köpa det där scrapmånadskitet och andra scrapsaker just för att jag gör detta. Att jag sedan kan hjälpa Mia med det är ju egentligen den största drivkraften. På eftermiddagen hade vi en träff med husbilsvännerna Ulla och Bernt, ursprungligen var det ju för att planera det sista inför vår gemensamma färd till Spanien. Nu är det så att även Bernt har fått ett hälsoproblem som gör att de också måste avvakta. Vårt hopp lever att det ändå ska bli av så småningom.


Det hade hänt något med min kamera så de fina fotona på semlorna och den nybakade toscakakan blev det inget av. Harald tycker det är ganska så lustigt att kamerans inställningar liksom hade flyttat sig av sig självt!


Jättegod fika iallafall och trevliga timmar!


Jag cyklade direkt till Fotoklubben då det var årsmöte och redovisning av Årets Bild och Årets Fotograf. Som vanligt ett trevligt möte med flera nya medlemmar.


God fika där också med en hembakad Tigerkaka.



Vår duktige ordförande Thore får lite uppvaktning och uppmuntran av det goda arbetet han gör och fortsätter med.



Elisabeth fick Årets Bild, så välförtjänt!


Conny blev Årets Fotograf för andra året i rad!


Colinette fick andra priset och Kickan tredje. Så roligt!



Conny och Tom avtackas som Tävlingsledare och vice Tävlingsledare. Ny tävlingsledare är Lennart Nilsson och jag vice för 2018. Jag måste också berätta att jag fick en bild på sjätte plats bland Årets Bilder, så nöjd och överraskad med det. 

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det märkligt hur inställningarna ändras av sig själv ibland, haha!! 💚 Mysigt att träffa vänner även om ni måste ändra planerna lite. Massa gott fika, mums! Och grattis till din fina placering med din bild! KRAM💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja livet kan vara ett mysterium på alla plan haha! Kram

      Radera
  2. Grattis, nu måste du visa bilden!

    SvaraRadera