Translate

tisdag 2 januari 2018

Vardag igen

Ganska skönt det där med vardag igen, att komma in i rutiner och få lite gjort. Tidig morgon eftersom Harald skulle köra iväg med Boris och jag hjälpte till att få med det som behövdes och packa in det.


Han skulle åka till Karlskrona med sonen Joel och barnbarnet Wille. De ska på Marinmuséet, Joel gjorde sin värnplikt där i flottan och ville visa Wille. Jag och dotter Mia skulle egentligen åkt till Varberg på Spa idag därför denna planering. Först tänkte jag åka med, men sedan insåg jag att Joel nog helst ville ha en grabbtur.


Lite konstigt kändes det att inte följa med på första turen.




Detta som dök upp på Facebook var ju inte så oväntat.

Jag gick min promenad med syster Anita.


Molnen låg som ett lock, men det var rätt skönt och solen lyckades komma upp.






Det här huset har jag undrat över länge, är det verkligen någon som har tänkt renovera det? Ligger på Hornsgatan.


Anita föreslog en fika på Saluhallen när vi passerade så det blev det.




Det är alltid så avslappat och mysigt där.


Tillbaka hemma fixade jag lite syuppdrag till barnbarnet Jonathan och Hanna, det gick bra och jag gav mig sedan på Silhouettemaskinen. Det gick inte alls och jag fick bara huvudvärk och höll på att bli galen. Paniksamtal med vännen Anna, men jag bara känner att detta fixar jag inte. Hanna och barnbarnsbarnen kom så jag fick avbryta. Hon ska fråga om Jonathan kan komma och hjälpa mig. Jag fick också några länkar av Anna som jag ska titta på imorgon när jag sovit.


Mysig fika och lite spel med töserna.


4 kommentarer:

  1. Åååhhh!!! Saluhallen!!!! ♥️♥️♥️♥️ Haha ja Harald och korv liksom. Förstår att det kändes när dom åkte men är nog lika gott att vara hemma. Hoppas länkarna och Jonathan lan hjälpa dig nu i morrn. Kram ♥️♥️♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänker alltid numera på när du och jag var där. Jag har ett sådant motstånd mot att ge mig på det igen, ger upp direkt, mitt tålamod i ett nötskal! Kram

      Radera
  2. Huset vid Hornsgatan (har jag hört mig berättas) köptes för flera år sedan av några invandrare och var så dåligt att dom ansökte om rivningslov, men det tillät inte kommunen..alltså gräver man för dränering runt huset med förhoppningen att det skall rasa av sig själva, men det har stått ett par år på detta viset och är ju en olycksrisk för barn och andra , huset var ju stabilare än det såg ut och lär väl inte ramla på länge. Jag har inte haft näsan emellan, men eftersom jag har ett förråd som jag hyr på Hornsgatan så kör jag förbi ibland och har sett när dom grävde..men nu verkar det övergett. Ja det var lite sladder, men eftersom du undrade :) :) Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad intressant, jag har funderat så på det och tänkt foto det länge. Tack för att du delar med dig av detta, förklarar ju hela eländet. Kan undras hur detta ska lösas? Som du skriver så ser det ju lite "farligt" ut. Kram

      Radera