Translate

onsdag 3 januari 2018

Onsdag

Det har varit ett bedrövligt väder, bra dag för lite uppstädning i hemmet och få gjort en massa småsaker. Jag var tvungen att gå och handla lite mat, maken är borta, det är annars han som handlar för det mesta. Jag är så glad att slippa det. Dotter Mia och jag hade bestämt att äta lunch på Restaurang Bryggen så vi träffades där.


Det ösregnade nästan hela dagen och blåste kallt, det värsta tänkbara vädret.



Det var skönt att sätta sig inomhus.



Jag åt fiskrätten, det var kokt sej med olika tillbehör. Första sejen jag fick var hård runt om och i kanterna och när jag frågade om den ska vara så togs den ut genast och jag fick ny. Jag ska nog inte äta sej fler gånger, men jag var så sugen på fisk. Mia tog en pannbiff med tillbehör.



En mysig pratstund och därefter gick jag själv upp till henne för att sköta svärsonens strykning. Hon åkte vidare för andra saker. När jag var tillbaka hemma hade Harald kommit hem med Boris. De hade haft en bra tur och allt fungerade till slut. Först var det lite problem med vattentankningen men det löste sig. Vi har lite saker som ska åtgärdas och de körde till Bengt i Örkelljunga på hemvägen, men det var stängt. Vi får ta den turen en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Mysigt med lunch med Mia!! ♥️ Ösregn låter ju mindre mysigt däremot.. Bra att Harald kom på saker att åtgärda innan er längre tur. Ha det så gott fina du!! KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är det alltid! Nu börjar det rycka i husbilstarmen, det ska bli härligt att komma iväg från vårt tråkiga vinterväder här i Skåne! Hade vi haft vinterdäck hade jag velat köra till snön, det är så vackert, skulle vilja fotografera. Kram

      Radera